רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, גוגל פלוס ולינקדין מהווים כיום אמצעי שיווק ופרסום בעל ערך רב. רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה להעברת מסרים מכל הסוגים, אשר בכוחם להגיע לקהלי יעד נרחבים. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של הרשתות החברתיות ולמצות את הפוטנציאל של רשתות אלו עד תומו, קיימת חשיבות גבוהה להכיר את הדרכים הטובות והחכמות ביותר באמצעותן יהיה ניתן להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולמשוך את תשומת ליבו. 
 

הכירו את הרשתות החברתיות



ברשת ניתן למצוא אינספור רשתות חברתיות – חלקן מקומיות וחלקן בינלאומיות.
בין הרשתות הרבות, ישנן 4 רשתות אשר נחשבות כפופולאריות ביותר והן:
 

פייסבוק – מדובר ברשת החברתית המצליחה והגדולה בעולם. הרשת כוללת יותר ממיליארד חברים פעילים מכל רחבי העולם. הרשת היא חינמית, כאשר הגולש יכול להצטרף לקבוצות או להקים קבוצות משלו, לבנות גלריות של תמונות, לנהל שיחות עם חברים, לפתוח עמודי אירועים ולהוריד מיני אפליקציות נלוות. באפשרותו של כל גולש לפתוח עמוד שיווקי ללא עלות, לצרף אל העמוד חברים ולעלות פוסטים שיווקיים, תמונות ועלונים.

גוגל פלוס – גוגל פלוס היא הרשת החברתית של חברת גוגל אשר הושקה בשנת 2011. ברשת חברים יותר מ-300 מיליון משתמשים מרחבי העולם אשר נהנים משימוש חופש באתר ובכל האפליקציות שלו. האתר כולל מגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים ובין היתר: מעגלים, זרם, ניצוצות, כפתור 1+ ועוד..

 

לינקדין – הרשת החברתית הזאת הוקמה בכדי לאפשר לאנשים לייצר ולשמור על קשרים עסקיים ומקצועיים.  ברשת ישנם כ-300 מיליון חברים מרחבי כל העולם. לינקדין מאפשרת להעלות מסמכים שונים – דוגמת קורות חיים, להצטרף לקבוצות בעלות מכנה מקצועי משותף וליהנות מעוד מגוון רחב של יישומים אשר בכוחם לסייע בעיקר לאנשים המחפשים עבודה או שיתופי פעולה עסקיים.

 

אינסטגרם – אינסטגרם הינה רשת חברתית שמיועדת לשיתןף תמונות בעיקר, הרבה חברות שרוצות להציג מוצרים שלהם כגון: תכשיטים, שמלות מנצילים את הרשת הזאת להעלאת תמונות בצורה מהירה ולהגיע לקהל יעד רחב. יתרון נוסף ומאוד חשוב של אינסטגרם הוא שניתן לעשות האשטאג. מה זה האשטאג? בסה"כ זה קיטלוג פוסט לקטגוריה הממתאימה שלו, עושים את זה בעזרת סולמית (#) לפני השם הנושא.

 

טוויטר – טוויטר היא רשת חברתית המיועדת להעברת מסרים קצרים – עד 140 תווים. ברשת פעילים כיום יותר מ-300 מיליון חברים. טוויטר מחזיקה באפליקציית הסרטונים הקצרים - vine .

 

איך עושים את זה נכון?
כאמור, הרשתות החברתיות טומנות בחובן פוטנציאל שיווקי, פרסומי ועסקי אדיר - אך בכדי לנצל את הפוטנציאל הזה, חשוב לדעת מה לעשות ואיך לעשות את זה הכי טוב.
הרשתות השונות מאפשרות לגולשים להעלות פוסטים – מסרים באורכים שונים, כאשר בכדי להיחשב כפוסט איכותי, על הפוסט לכלול תמונה מושכת, מסר מעניין וקריאה לפעולה.
כך יוצא, שמי שמעוניין לעלות פוסטים שיווקיים על בסיס יומיומי או אפילו על בסיס שבועי, צריך למצוא מגוון רחב של רעיונות אשר מטרתם תהיה למשוך את קהל היעד.
לדוגמא, הגרלות, תחרויות וחלוקת פרסים, הן פעולות בעלות כוח רב בכל מה שנוגע למשיכת הגולשים לעמוד עסקי.
חשוב לציין כי חלק גדול מהרשתות החברתיות מאפשרות לקדם פוסטים בתשלום וליהנות ממגוון רחב של תוספות אשר בכוחן להעשיר את העמוד.
פייסבוק לדוגמא, מציעה אף אפשרות של הקמת חנות וירטואלית בתוך העמוד העסקי.
כך שבכדי למצות עד תום את הכלי הזה, ההמלצה היא ללמוד אותו בצורה מעמיקה ולהכיר את כל היישומים והפיצ'רים שהוא מציע לגולשים.

 

ומה לגבי עלויות?
כעיקרון, השימוש בכל הרשתות החברתיות שהוזכרו, אינו כרוך בעלויות כספיות.
יחד עם זאת, מי שמעוניין לנצל את הכוח של רשתות אלו לשיווק העסק שלו, יוכל להיעזר בחברות או באנשי מקצוע המתמחים בשיווק ברשתות.
רוב החברות מציעות אפשרות בחירה בין חבילות שיווק שונות בעלויות שונות.
כך שאם תבחרו בחבילה הכוללת בתוכה פרסום ברשת חברתית אחת בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע, תשלמו פחות מאשר במקרה של חבילה הכוללת פרסום יומיומי במספר של רשתות חברתיות. בשורה התחתונה, כמו בכל פלטפורמה שיווקית אחרת, גם כאן חשוב לבצע החלטות אשר יענו בצורה הטובה ביותר על מטרות העסק. 

 

 

לכל המאמרים

אל תשאלו אותי איך בונים בית, אבל כל שאלה בתחום האינטרנט אני יכול לסייע, יניב 052-502-9000