בונים את האתר שלך כאילו הוא שלנו

תהליך של בניית אתר הוא לעיתים מורכב ולעיתים פשוט. ועוד כמה מילים על בניית אתרים ועל הצגת התהליך פה באתר הזה. תהליך של בניית אתר הוא לעיתים מורכב ולעיתים פשוט. ועוד כמה מילים על בניית אתרים. ועל הצגת התהליך פה באתר הזה

בונים את האתר שלך כאילו הוא שלנו - בי אנד די אתרים

בונים את האתר שלך כאילו הוא שלנו

תהליך של בניית אתר הוא לעיתים מורכב ולעיתים פשוט. ועוד כמה מילים על בניית אתרים ועל הצגת התהליך פה באתר הזה. תהליך של בניית אתר הוא לעיתים מורכב ולעיתים פשוט. ועוד כמה מילים על בניית אתרים. ועל הצגת התהליך פה באתר הזה
פגישת היכרות עם הלקוח.ה

פגישת היכרות

לשמוע, מאוד חשוב לשמוע את הלקוח.ה מה הם רוצים, לא תמיד הדעות שלי כמפתח אתרים מעלה 10 שנים מתאים לצרכים של הלקוחות, ולכן השיחה מאוד חשובה שבא אנחנו מפתחים אחד את השני ברעיונות, רואים מתחרים, רואים אתרים דומים, מחפשים ביחד השראות עד שאנחנו מגבשים דעה וכל צד יודע פחות או יותר למה לצפות, מאוד חשוב לתת ללקוח.ה אתה התמונה המלאה שידע מה הוא מקבל בתשלום שלו, כי זה לא מוצר מדף.
במהלך השיחה אנחנו גם עוברים על העיצוב במיוחד על צבעים, החשיבות עולה אם ללקוח.ה יש כבר גרפיקה שצריך לשמור עליה ועל המיתוג שלה. אנחנו לא נרצה לעצב את האתר בסטייל רחוק מהגרפיקה הקיימת של הלקוח ולכן אני מבקש מהלקוח לראות אם יש לו כבר חומר גרפי קיים. לעיתים הלקוחות נותנים לנו רשות לעצב איך שרוצים או לרענן את הלוגו.
אחרי שכיסנו את האתר מכל הכיוונים אנחנו מעלים בשיחה אתה השלבים של אחרי הקמת האתר, האם הלקוח.ה ידעו לנהל את האתר כמו שצריך ואם הם ידעו איך לקדם האתר בכל מדיה אפשרית, ופה עולה גם החשיבות האם צריך שאנחנו ננהל אתר האתר בעתיד במיוחד בחנויות אונליין שיש צורך לדאוג שהמידע יהיה זמין ואיכותי. 
בתום השיחה אני לוקח את שהם הלוקח.ה ואני שולח להם למייל הצעת מחיר מסודרת לאישור.

אפיון האתר על פי דרישות הלקוח.ה

טוב פה מתבטה הניסיון, בגלל שאני כבר 10 שנים בתחום ואני עובד עם צוות מומחים של מעצבים, מתכנתים ומקדמים שעברו את כמעט כל תחומי הלקוחות והקימו או קידמו להם אתר. אני יודע איך לבחור את הספק לפי תחום העסק של הלקוח.ה ולהמליץ ללקוחות איזה פיתוח הכי יתאים להם. ברוב המקרים הלקוחות רוצים דברים שלא ממש מתאימים להם לדוגמא במקצועות שיש צורך מיידי (עכשיו) אנחנו לא חייבים אתר מלא, אנחנו יכולים להסתפק בדף נחיתה מרשים. עוד דוגמא נפוצה היא חנויות לעיטים המוצרים של הלקוחות זה לא מוצר מדף (כי יש רק פריט אחד, או שהוא נתפר יחודי ללקוח או שהמחיר של כל כך יקר). נניח מתווך נכסים לא צריך שיהיה אופציה של מכירה באתר, אבל הוא חייב תמונות סופר מרשימות עם מידע עשיר על כל נכס, אחרת האתר שלא יראה זול וגושלים יצאו מהאתר מהר.

אז נושא הניסיון מאוד חשוב לאפיין ולהציע הצעת מחיר שמתאימה לדרישות הלקוח.ה ולמה שהולך בשוק היום, כיום לחשמלאים, אינסטלטורים אני אפילו לא מכין דף נחיתה אלא מסתפק בכרטיס ביקור דיגטלי עשיר אם אופציה להוסיף בצורה מהירה את איש הקשר לטלפון. 

אפיון האתר על פי דרישות הלקוח.ה
עיצוב אתר עם דגש על UX/UI

עיצוב

זה הנקודה הכי ויזואלית עד שהאתר מוכן. רוב הלקוחות לא יודעים לחזות איך יראה האתר ולכן מאוד חשוב שנראה להם סקיצה איך האתר הולך להיראות, את הצבעים, את המיקומים של כל איזור, את ההירככיה, את הפונטים, את בחירת התמונות ועוד.
בשלב הזה רוב העובדה היא של הגרפקיאים שלוקחים בחשבון לעצב לפי האיפיון מסעיף קודם להכניס לזה דרישות ייחודיות של הלקוח ולהוסיף לזה את שמירה על סטייל אם זה לקוח.ה בעלי גרפיקה קיימת. בשלב הזה אני פחות מתערב ונותן לבעלי המקצוע לעשות את העבודה שלהם, אני כן מפעיל גרפיקאי.ת לפי הקו העיצובי שלו לדוגמא יש לנו את דפנה שהיא מאוד מתמחה באיורים ואתרים של נשים אז אם הלקוח.ה הוא בתחום הביוטי או שמלות או גן אירועים אני אעדיף לעבוד עם דפנה.
העיצוב היום צריך גם לתת דגש על נגישות, הרבה דברים שפעם היה מותר לנו אז היום כבר אי אפשר לדוגמא לכתוב טקסט על תמונה זה לא עובר נגישות לאנשים עם מוגבלות.
העיצוב היום חייב להיות מתואם בצורה מלאה למובייל, הגרפיקאי.ת מעצבים גירסת מחשב וגירסת מוביל במיוחד לדף הבית שנראה איך האתר נראה במובייל מאוד מאוד חשוב במיוחד למוצר/שירות שפונה לקהל פרטי.

תכנות

טוב זה הלב שלי, במקור אני מהנדס תוכנה והתחלתי מלמטה כמתכנת צעיר שרוב השנים עבדתי בתכנות ווב. אז התיכנות חייב להיות נקי ולא להכניס סתם קטעי קוד לא רלוונטים והתכנות חייב להיות סופר מהיר במיוחד לגולשי המוביייל שלעיטים הם גולשים לא מ WiFi אלה הם גולשים על הסים שלהם ומהירות הגלישה איטית (כשהם גולשים רחוק מהאנטנה הקרובה) אז אני מחדד ומחזק המהירות היום זה הדבר הכי חשוב לאתרי אינטרנט.
דבר נוסף שהוא חשוב והזכרנו את זה בעיצוב זה נושא ההתאמת אתר למכשירים סוללריים, שימו לב יש מבחר עצום של מכשירים סלולריים עם טכנולוגיות שונות ועם גדלי מסך שונים פה המתכנת חייב לתת מענה שהאתר יעבוד בצורה טובה עם דירוג מעל 90 בגוגל לרוב המכשירים (90% מכלל המכשירים). באותו נושא גם יש לנו המון סוגי דפדפנים: כרום, פיירפוקס, ספריי, אקספולרר.. ואנחנו חייבים שהאתר יעבוד בצורה מלאה ברוב הדפדפנים הנפוצים.
חנויות אונליין, פה נכנסים לתמונה שני מערכות שונות שכל בעל חנות אינטרנטית חייב, האחד זה מערכת הסליקה שתדע לסלוק (לחייב) את האשראי של הלקוח ומערכת הנהלת חשבונות שתדע לשלוח קבלה/חשבונית ללקוח. כאשר לקוח.ה מזמין חנות יש לנו שלב רחב של בדיקות הרכישה מהאתר כמו שצריך, אני אדגיש את הנושא בשלב הבדיקות כשהאתר עולה לאוויר ושניה לפני הפרסום.

תכנות אתר לפי כל הכללים של גוגל נכון להיום
הכנסת תוכן לאתר

הכנסת תוכן לאתר

אומנם את רוב הטקסטים כותבי התוכן מכנים אבל זה לא יעבוד עם אתם הלקוחות לא תתינו מעצמכם מהלב שלכם, מהניסיון שלכם את המידע הייחודי לכם, ממש כמו שהייתי שואל אותכם בשיחה מה מייחד אותכם מול מתחרים. אז נושא התוכן מאוד חשוב להיות אותנטי לתת לגולשים את כל המידע שאפשר וניתן ממש להאכיל אותם בכפית.
גוגל, אז בטוח שמעתם את המשפט הנדל"ן של גוגל זה התוכן (הטקטס) אז מה חשוב, אני לא יודע הכול, אחרת הייתי ראשון בגול, אני יודע שחשוב מאוד שיהיה רלוונטיות כלומר שהמידע באתר יהיה הכי רלוונטי למה שבית העסק עושה ולא יבלבל את הלקוח במידע לא רלוונטי, אני יודע שהתוכן חייב להיות מחולק (היררכיה) כאשר הגולש מגיע לדף מסויים אני רוצה שהוא יראה בו רק התוכן של אותו דף, לדוגמא אם העסק זה משרד עריכת דין שמתמחה בכמה התמחויות (ירושות, צוואות, משפחה וכ'ו) והגולש.ת שלנו מתעניינים בעו"ד לגירושין אז אני אציג לו דף נחיתה רלוונטי שנצא תחת התמחויות המשרד > דיני משפחה > גירושין בדף הזה אני אנסה לחזור על מילת המפתח כמה שיותר פעמים כפעם אחת בשתי שורות ואני אנסה לתת לה גם ביטויי זנב כמו "גירושים והסדרי ראיה" או "גירושין וחלוקת רכוש" שימו לב איך רשמתי פעם גירושין ופעם גירושים ואיך הוספתי המשכיות לביטוי שאני רוצה שגוגל ידרג אותי גבוה.

עליה לאוויר

מתחילים לקצור את הפירות, השלב הזה מאוד חשוב ללקוחות שיש להם כבר אתר קיים, לקוחות חדשים אפרט בהמשך.
נתחיל, לקוחות קיימים שיש להם אתר העלאת האתר צריכה להתבצע בקפידה רבה ובהרבה בדיקות על המוצרים שיש ללקוחות לדוגמא יש לקוחות שיש להם אימיילים עיסקיים שעובדים על הדומיין, מערכות סטטיסטיקה קיימות כמו גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל, טאבולה ואאטבריין פיקסל והאחרון לינקאין פיקסל. לא נרצה שהמידע שלהם יעלם ונהיה צריכים לצבור נתונים מחדש. הכי חשוב זה המיילים העיסקיים אסור לנו להעלות את האתר החדש והמיילים לא יעבוד, קחו לדוגמא חנות אונליין או עסק עם תקציב פרסום גדול הם לא ירצו שהזמנה או ליד לא יגיעו למייל שלהם, לכן אנחנו חייבים לבדוק איתם איזה מערכות קיימות להם והלקוחות חייבים להשיג את פרטי הגישה לכל אחד מהשירותים כולל הדומיין, בתום תהליך העלאת האתר החדש אנחנו דואגים לשלוח להם קובץ מסודר ומאובטח עם כל הסיסמאות.
הפניות, שוב רק ללקוחות קיימים אנחנו חייבים להפנות את כל הלינקים שגוגל או כל מנוע אחר סרק ושמר ולהפנות אותם אם וכאשר הכתובות השתנו לאתר החדש, פעולה פשוטה אבל מאוד חשובה למיקומים בגוגל.
לקוחות חדשים ואין להם אתר, העלאת האתר החדש דיי פשוטה.

עליה לאוויר האתר אחרי סיום עבודה הפיתוח
בדיקות במיוחד מהירות בכלים של גוגל

בדיקות במיוחד מהירות

שלב ההוכחות הגיע, בשלב הזה אנחנו מוציאים דוחות לאתר וכפי שהכותרת מציינת במיוחד דוח מהירות שאנחנו שואפים שהאתר יעלה מהר במיוחד לגולשי המוביל, ציון טוב במובייל זה 80+ וציון טוב במחשב זה 90+.
אבל יש עוד דוחות כמו בדיקת האתר במובייל גם פה יש כלים שנותנים לנו ציונים אם האתר עובד בצורה חלקה ברוב המכשירים והמסכים (גדלים), אנחנו גם בודקים את טפסי הצור קשר באתר וכפי שהזכרתי לעיל בדיקות אורכות ומורכבות הן לחנויות אונליין, שם אנחנו לפני שאנחנו מפרסמים את האתר אנחנו מורידים את המכירים של כמה מוצרים לשקל ואת עלות המשלוח גם ומבצעים ממש רכישות כמו גולש, הוספה לסל מעבר לתשלום ורכישה, אנחנו צריכים לראות שהחיוב בוצע כמו שצריך בחברת הסליקה ושנשלח למייל של הלקוח הקבלה כחוק.
נושא הבדיקות מאוד חשוב, כי השלב ממש דקה לפני השקעת האתר לאוויר ופרסום, לא נרצה שלקוח משקיע בפירסום יאלץ להתמודד בבאגים שהמערכת לא מחייבת או לא שולחת ליד כמו שצריך, זה יותר גרוע מאשר לא לפרסם בכלל כי חווית המשתמש נפגעת וציון הכללי של האתר נפגע לרעה.

כלים סטטיסטיים

יכול להיות שבזמן העלאת האתר הנושא הזה פחות חשוב לכאורה, אבל בשלבים מתקדמים יותר כאשר הלקוחות רוצים לממש את ההיסטוריה של הביקורים באתר וליצור מהם פרופילים של משתמשים ששוווה לפרסם להם אז יש פה סופר חשיבות. בו נקח מקרה של חנות נעלים, אוקי. אם לא יהיה לי סטטיסטיקה של הגולשים אני לא אידע בשלב בחירת הקהל בקמפיין למי לפנות למי שווה יותר להשקיע יותר תקציב. נניח לנשים, נניח לגלאיים, נניח לאיזורים ועוד.

לכן בשלב הזה אנחנו מטמיעים כמה כלים סופר חשובים, הראשון זה גוגל אנליטקס, כלי שנותן לנו מידע על כל המבקרים באתר. השני גוגל סארץ קונסול, כלי שנותן לנו תוצאות בגוגל אורגני לדפים ולביטויים שלנו באתר. השלישי פייסבוק פיקסל שמנתר את כל הגולשים באתר כמו גוגל אנליטקס רק של פייסבוק ולעיטים אנחנו שמים גם פיקסלים אחרים כמו של ליקדאין, טאבולה ואאוטבריין. שימו לב הטמעת הכלים צריכים להיות מאחור גוגל תג מנג'ר בכדי לא לגרום להרבה טעינות לאתר אלא טעינה אחת וכל הכלים נטענים במקמביל בתג מנג'ר כלומר א-סיכרוני.

הטמעת כלים סטטיסטיים - בי אנד די אתרים
פתיחה ורישום האתר או העסק ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות

פתיחת כל הרשתות החבתיות לעסק אבל את גירסת העיסקי שלהן ולא הפרטי. אני אתחיל עם הרשת החברתית הכי חשובה לטעמי והיא גוגל לעסק שלי, זה רשת חברתית מבית גוגל וזה משוייך למפות בגוגל כאשר גולש מחפש את העסק בגוגל חיפוש או בגוגל מפות הדף של העסק עולה בגוגל, הגולשים יכולים לראות את המיקום הפיזי שלו, אתה מוצרים שלו, פוסטים ושוב הכי חשוב לדעתי זה ביקורות, למה הביקורות האלו הכי חשובות? כי אי אפשר למחוק אותן רק לדווח לגוגל וגוגל בודק עם זה ביקורת נכונה או בוט.
אז לפני שנעבור לרשתות החברתיות השונות, מה אנחנו נותנים ללקוח אחרי שפתחנו לו חשבון עיסקי נניח בפייסבוק. אז אנחנו מעצבים את התמונת הקאבר (התמונה הרחבה) זהה לעיצוב של האתר ואת תמונות הפרופיל בדר"כ אנחנו שמים את הלוגו שלו או תמונה שלו. אם הלקוח.ה רוצים גם עיצוב ליוטיוב אז אנחנו גם שמים את הלוגו כלוגו מים.
מאוד חושב שכל הערוצים/הרשתות החברתיות יפתחו על שם הלקוח.ה הם הבעלים ואנחנו או כל חברה אחרת רק מנהלים שלהם לעולם אל תפתחו על חשבון מישהו אחר… אבל זה רק ההתחלה, שלב הבא זה לתחזק את הרשתות, לעלות פוסטים: תמונות, סירטונים, סטורי, רייל ועוד.
זה שירות נוסף שלנו שנקרא תחזוקה, תחזוקרה לאתר ותחזוקה לרשתות החברתיות. אבל הלקוח.ה צריכים לספק את החומר הגרפי.